Jo, amb mi
Dels múltiples beneficis de la lectura, entre els quals es troben l’aprenentatge de la llengua, dels símbols, del funcionament del món, del desenvolupament del pensament divergent, etc., “JO, AMB MI” està dedicat a aquell que parla de com a través de la lectura aprenem a comunicar-nos amb nosaltres mateixos. Perquè la nostra comunicació interior està feta de paraules, com els llibres, i està tenyida de sentiments, com els llibres. Quin millor vehicle llavors per a explorar-nos per dins, per a entendre’ns, per a començar a desxifrar-nos, que utilitzar els contes, els llibres, com a mapa per a orientar-nos?
Deia Bruno Bettelheim que els contes infantils són els únics que veritablement es prenen tan de debò com mereixen els sentiments i els conflictes dels xiquets i de les xiquetes. Explorem llavors al costat d’ells i d’elles amb delicadesa, amb rialles, amb jocs, amb contes, què els passa per dins. Perquè puguen posar-li nom, perquè ho entenguen i ho manegen, perquè ho desdramatitzen.
Això és el que proposa “JO, AMB MI”, un viatge a les nostres emocions, a les nostres vivències, a partir de les històries, els personatges, els sentiments que trobem en els llibres. T’atreveixes a viatjar amb nosaltres?
OBJECTIUS DEL TALLER
- Ser usuaris competents de la biblioteca.
- Conéixer almenys 10 títols nous per setmana.
- Haver fullejat més de 40 llibres, entre ficció i obres de consulta.
- Haver aprés els rudiments en la creació d’històries.
- Haver construït el seu propi llibre amb les experiències del taller.
- Conéixer més sobre les emocions i de si mateixos.
- Haver-se divertit aprenent nous jocs i habilitats.
COM ÉS L’EIX DE “JO, AMB MI”
El taller s’estructura entorn de dos eixos principals: els llibres -què són, per a què serveixen, què ens proporcionen, com es busquen en una biblioteca…- i les emocions -què són, quants tipus hi ha, hi ha emocions bones i dolentes? Com breguem diàriament amb les emocions “dolentes”?…
Aquests dos eixos es complementen i secunden perquè els llibres són font constant d’emocions i reaccions davant d’elles i ens permeten entendre’ns millor, i les emocions tenen sempre darrere una història que pot ser convertida en llibre.
Així doncs la proposta és un viatge pel món de les emocions prenent com a mapa de viatge els llibres infantils i juvenils.
DIRIGIT A:
Xiquets i xiquetes de 7 a 12 anys.
NOMBRE DE SESSIONS:
8 sessions de dues hores cadascuna.